poniedziałek, 18 września 2023

ERA CHOPPERA 9 - Big Twin - część druga.

Po wygranej w Oakland „Big Twin” zaliczał kolejne pokazy, a pomiędzy nimi jako największa gwiazda AEE Choppers stanowił ekspozycję w siedzibie firmy.
Niestety – w przeciągu roku od triumfu na Roadster Show wymagał już pewnych napraw… Przygotowywany w dużym pośpiechu projekt do Oakland pojechał z niedoschniętymi powłokami malarskimi – na przestrzeni kolejnych miesięcy lakier zaczął pękać. Również okazało się, że długi, delikatny i radykalnie nachylony springer nie wytrzymał obciążenia… Zastąpiono go dużo sztywniejszym widelcem trapezowym o takich samych wymiarach. Karoserię odnowiono, zmieniając całkowicie kolorystykę… W drugiej połowie 1971 roku „Big Twin” został sprzedany Rayowi Farnherowi – organizatorowi motocyklowych show. Również u niego trójkołowiec pełnił rolę reprezentacyjną… Potem „BT” przeszedł w ręce Dona Conelly’ego, który działał w tej samej branży. W początkach lat osiemdziesiątych nowy właściciel postanowił „uaktualnić” wygląd pojazdu – początkowo skontaktował się z Dave Brackett’em (który zbudował „BT”), ale finalnie do współpracy nie doszło. Conelly powierzył zatem modyfikacje lokalnemu warsztatowi motocyklowemu. Próbowano wzbogacić konstrukcję przez dodanie chargera. Zmieniono przednie zawieszenie… Zleceniodawca nie był zadowolony z efektów… więc nie płacił… Temat zaczął dryfować w złym kierunku. Około 1991 roku zdewastowany (ale wciąż kompletny) „Big Twin” został zakupiony przez Jerrego Whitleya, który nosił się z planem odbudowy. Niestety, nigdy to się nie stało...
Przez długie lata nikt nie wiedział co dzieje się z jednym z najsłynniejszych pojazdów złotej ery choppera. W lecie 2011 „Big Twin” odnalazł się – na ebayu – z ceną minimalną 5000 $… Której nikt nie chciał zaoferować...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Esencja 24 - korbowody S&S.

Dotychczas miałem u siebie starszą wersję korbowodów S&Sa - 7001/7002. Wykonane techniką kucia ze stali chromowo molibdenowej. Berdzie...