niedziela, 16 maja 2021

 Przegląd prasy.

W pierwszych latach moich kontaktów z motocyklami dostęp do tematycznej prasy był prawie żaden... Już nie pamiętam jakimi kanałami miałem sporadyczny kontakt z biuletynami amatorsko wydawanymi przez klub w Łodzi. Motocyklowych czasopism w Polsce nie było. Kilkakrotnie miałem w ręku egzemplarze Easyriders i Jammer's Handbook (pożyczone od znajomych znajomych) i było to jak objawienie... 

Gdzieś na przełomie lat '80tych i '90tych bywałem często w stolicy i "odkryłem", że na stacji benzynowej (na Zakręcie) mają czasopismo Super Cycle. Kosztowało to jakieś straszne pieniądze, ale chęć napatrzenia się na amerykańskie customy była silniejsza...

W 1993 zaczął ukazywać się Świat Motocykli i gdzieś niedługo po tym w Empikach pojawił się Easyriders. Trochę tego wszystkiego uzbierałem.

 Aczkolwiek na początku tego roku, w wyniku splotu okoliczności wszedłem w posiadanie potężnej kolekcji czasopism motocyklowych chopper/custom etc - możliwe, że największej w Europie. Jako pierwszy magazyn motocyklowy (tego typu) zaczął być wydawany Street Chopper w 1969 r. Moje pierwsze roczniki sięgają 1971 roku. 

Dla kogoś kto, jak ja, buduje właśnie old schoolowy sprzęt, takie czasopisma to źródło informacji na wagę złota. Ale pomyślałem, że jest to kawał historii, który może warto by pokazać... Internet nie zawsze sięga tak daleko.



A tu egzemplarz z 1979 roku z autografem Arlena Nessa - specjalna pozycja w kolekcji...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Esencja 24 - korbowody S&S.

Dotychczas miałem u siebie starszą wersję korbowodów S&Sa - 7001/7002. Wykonane techniką kucia ze stali chromowo molibdenowej. Berdzie...