poniedziałek, 17 maja 2021

 Opowieści dziwnej treści.

Jestem w trakcie czytania niedawno nabytej książki "The Big Twins High Performance Guide". Typowo techniczna pozycja o tuningowaniu... Parę stwierdzeń w niej zawartych przywołało mi w pamięci inną książkę, którą przeczytałem przed laty, a zdarza mi się do niej wracać - "Zen i sztuka oporządzania motocykla". Tytuł nieco mylący, bo nie jest to ani o Zen, ani o motocyklach w gruncie rzeczy. Stanowią one pewien punkt odniesienia, czy przenośni, aby zilustrować filozofię autora. Dokładnie - jest to filozoficzna opowieść o poszukiwaniu jakości. Przedstawiane opisy podzespołów silnika (niestety niezbyt udane tłumaczenie techniczne) i istoty ich działania, wskazują czytelnikowi wagę szczegółów i właściwych relacji między nimi. To jest droga do perfekcji/jakości... Właściwie dokładnie to samo znalazłem już kilkakrotnie w wymienionej na wstępie książce o tuningu... Drobne detale - poprawa ich efektywności; znalezienie (jeszcze raz) WŁAŚCIWYCH współzależności między elementami i dobranie opcji do harmonijnej pracy - to jest droga do high performance.

Możliwe, że jest to "oczywista oczywistość" - dla mnie jednak frapująca z racji, że tak odległe "literackim" charakterem publikacje znalazły zbieżność właśnie w tym punkcie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Esencja 24 - korbowody S&S.

Dotychczas miałem u siebie starszą wersję korbowodów S&Sa - 7001/7002. Wykonane techniką kucia ze stali chromowo molibdenowej. Berdzie...