wtorek, 5 marca 2024
Esencja 23 - Poole.
Sporo czasu temu natknąłem się na blogu jednego z amerykańskich harleyowych bloggerów na aluminiowe cylindry Poole. Poza samym faktem, że takowe istnieją, nie było żadnych informacji o ich pochodzeniu/producencie/okresie wytwarzania - jednym słowem absolutnie nic... Moje próby znalezienia jakichś szczegółów w internecie nie przyniosły zbyt wiele - głównie wyjaśniło się, że więcej osób pyta co zacz, niż tych, którzy cokolwiek wiedzą na ten temat. Ktoś napomknął, że miał styczność z cylindrami Poole we wczesnych latach osiemdziesiątych; gdzie indziej padło pełne nazwisko producenta i miejsce: Mike Poole z Teksasu. Dosłownie kilka fotografii dostępnych na internetowych stronach pokazywało kilka różnych wersji tych cylindrów...
Aluminiowe cylindry firma Harley Davidson wprowadziła w modelu Evolution w 1984 roku - zatem, jeżeli faktycznie Poole wszedł na rynek w początku lat osiemdziesiątych oznaczało to, że aftermarket (nie pierszy już raz) wyprzedził swojego protoplastę... Z poszukiwaniami przeniosłem się do swoich zasobów czasopism motocyklowych z tamtego okresu - niestety bez żadnego rezultatu... nie dotarłem do żadnej wzmianki...
W lecie ubiegłego roku niespodziewanie znalazłem zestaw cylindrów na amerykańskim ebayu - pierwszy raz po wielu latach przeczesywania portalu w poszukiwaniu interesujących części. Na pierwszy rzut oka widać było, że stan jest mało zachęcający... Jednak dla mnie to był "biały kruk", który warty był podjęcia ryzyka zakupu i próby regeneracji mimo sporych kosztów. Cylindry trafiły do Tomka Bartosińskiego, który przywrócił im użytkowe parametry (okazało się, że były już wcześniej skracane w nieumiejętny sposób) wstawiając nowe tuleje i planując obie powierzchnie (podstawy i góry cylindrów) do standardowego wymiaru ( oryginalnie była to wersja bore & stroke). Aktualnie rozpocząłem prace nad ich kosmetyką - oszlifowania odlewu z opcją polerowania...
Zrządzeniem losu, kilka tygodni temu zaintrygowała mnie okładka Custom Bike'a z 1982 roku (znowu na ebayu) i przejrzałem zamieszczone fotografie pokazujące co zawiera oferowany numer. Parę zdjęć przedstawiało wymianę cylindrów - po chwili skonstatowałem, że są to z pewnością cylindry Poole ( róznią się od oryginalnych HD kształtem żeber)... Dzisiaj ten egzemplarz dotarł do mnie stanowąc przełom w poszukiwaniach archiwów.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
ERA CHOPPERA - 0.
Historia rozpoczęła się na kalifornijskich ulicach, w barach pełnych weekendowego dymu i garażach otwartych do późnej nocy… Pisana była p...
-
Oprócz niedawnej decyzji o zmianie wału i pojemności, udało się zrealizować plan zmiany przedniego zawieszenia. Był klasyczny springer, kt...
-
Zcustomizować customa. Tak w dwóch słowach można by było podsumować tą przeróbkę... Punktem wyjścia był old schoolowy customowy dolo...
-
Wczoraj otrzymałem nowy zestaw tłoków - ponownie, kute ( 4032) Keith Black - tym razem z racji zmiany cylindrów na większe, przeznaczone do ...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz