środa, 19 stycznia 2022

Esencja 8.

Wracam do wątku pokryw rozrządu... Zdecydowałem, że do mojego projektu chciałbym mieć pokrywę ośmiożebrową. Spędzając sporo czasu na ebayu w poszukiwaniu okazji, odkryłem, że ten model występował w dwóch wersjach. Jedna (bardziej popularna) sygnowana była napisem ALCOA ( na wewnętrznej stronie)i miała charakterystyczną widoczną linię przewodu olejowego biegnącą na skos żeber.
Druga wersja była nieco masywniejsza i wspomniany przewód od strony żeber nie był widoczny.
Ten model jest stosunkowo rzadko spotykany - w knuckleheadzie zastosowano go w 1940 roku, po czym ustąpił miejsca typowej pokrywie ALCOA. Ponownie pojawił się w latach 52/53 w panheadzie ( być może na przełomie, bo w opisach występuje jako "one year only") - jedynie zalany/zaślepiony został fragment kanału olejowego, który w knuckleheadzie służył do zasilania olejem głowic ( ponieważ panhead posiadał już inaczej poprowadzoną magistralę olejową ). Nie było łatwo taką pokrywę znaleźć w dobrym stanie i dobrej cenie, ale byłem cierpliwy i dopisało mi szczęście... Interesowały mnie przyczyny, dla których lata stosowania tego modelu były, hmmm - trochę nielogiczne. Na amerykańskich forach natknąłem się na dyskusję poświęconą tej kwestii - wygląda na to, że nawet najstarsi nie pamiętają - prawdopodobna jest wersja, że z jakichś przyczyn kooperacja między ALCOA, a firmą Harley Davidson na początku lat pięćdziesiątych natknęła sie na jakieś przeszkody i posiłkowano się zasobami magazynowymi z 1940 roku ( po wspomnianej korekcie kanału olejowego).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Esencja 24 - korbowody S&S.

Dotychczas miałem u siebie starszą wersję korbowodów S&Sa - 7001/7002. Wykonane techniką kucia ze stali chromowo molibdenowej. Berdzie...